QUÈ ÉS EL WLTP?

Quan tries un Nissan, volem que tinguis tota la informació necessària a la teva mà. Per descomptat, incloses les dades precises i clares sobre les emissions i el consum de combustible del vehicle.

La nova legislació WLTP, ja en vigor, facilita les coses. Entre altres aspectes, la nova norma imposa un nou procediment mundial harmonitzat de proves per a tots els vehicles lleugers, el WLTP (sigles que en anglès corresponen a “Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure”). Tots els fabricants hauran de sotmetre els cotxes al WLTP abans de posar-los a la venda.

El WLTP s’ha començat a utilitzar al setembre de 2017 per als nous models i sistemes motrius, i anirà substituint progressivament el procediment anterior (New European Driving Cycle, NEDC).


El gener del 2018, Nissan ha començat a vendre vehicles homologats conforme al nou procediment WLTP. I a partir del setembre del 2019, les reglamentacions de WLTP s’aplicaran també als vehicles comercials lleugers.

Durant la fase de transició de NEDC a WLTP podran aparèixer indicats els resultats corresponents a tots dos barems. El resum següent explica les diferències entre ambdós procediments de proves, per tal que els clients puguin comparar els vehicles amb més facilitat

WLTP: UN TEST MÉS ENCERTAT

La prova WLTP aporta dades més realistes sobre emissions i consums que les del NEDC; és a dir, més propers als que podràs aconseguir a la teva conducció diària.

 

Per exemple, el nou test es duu a terme en un interval més ampli de temperatures, durant més temps i durant el doble de quilòmetres que el NEDC.

 

Per tal de reflectir millor les condicions de conducció normals, el nou cicle d’assajos inclou acceleracions més acusades, frenades més brusques, una velocitat mitjana més alta i una velocitat màxima també més alta.

 

En lloc d’una combinació de conducció urbana i interurbana simulada, ara el vehicle se sotmet a proves en quatre intervals de velocitat diferents.

Així, els valors obtinguts reflecteixen diferents estils de conducció en condicions diferents.

 

Per trobar aquests valors, també es tenen en compte les diferències a l’equipament del vehicle (inclosos els extres opcionals) en tota la gamma del model en qüestió.

XIFRES EN CARRETERA MÉS REALISTES

Tot i el seu major rigor, WLTP és purament un test de laboratori. Per aconseguir que les xifres finals encara siguin més representatives, s’està introduint un segon procediment de proves.

 

Es tracta del Test d’Emissions Reals de Conducció (RDE, Real Driving Emissions Test). Aquest test exigeix que els vehicles siguin provats a la carretera, en unes condicions que representin amb més fidelitat les que un conductor mitjà experimentaria.

 

El test RDE combina trams costa amunt i costa avall, conducció per vies urbanes a baixa velocitat, per vies locals a mitja velocitat i per autopista a alta velocitat, i té en compte les diferències d’alçada sobre el nivell del mar i les variacions a la càrrega del vehicle i en la temperatura exterior.

A partir del setembre del 2019, tots els cotxes i vehicles comercials lleugers nous de Nissan se sotmetran al test RDE.

XIFRES MÉS ÚTILS PER A TU

Conjuntament, la informació de les proves WLTP i RDE suposa per a tu que les xifres que veuràs a la publicitat i el lloc web de Nissan seran molt més properes a les emissions de CO2 i els consums a la vida real.

 

Com sol passar, és probable que hi hagi alguna variació entre les xifres representades i les que tu aconsegueixis, però els nous procediments de proves pretenen que la disparitat sigui menor.

 

A causa de les noves condicions de la prova WLTP, les seves xifres resultants seran més altes que les que indicava el procediment anterior del NEDC. Els vehicles Nissan continuaran sent els mateixos; el que passa és que les normes d’assaig han estat actualitzades.

MAI CONDUIRÀS SOL

Passi el que passi, siguis on siguis i quan sigui estarem al teu costat. Aquest és el compromís que defineix el nostre servei exclusiu: tenir cura de tu allà on vagis.